Wednesday, November 21, 2012

Qadha Puasa.

Alkisah.

Yuny Man, marilah kite sama2 ganti puasa. Hah?? Berapa hari yang saya tinggal? Saya sempat puasa 1 hari jep tahun lepas. 2 ramadhan da kene admit hospital, 4 ramadhan baru la baby haraz kuar. Yang kelakarnya, saya masih puasa pada hari kedua ramadhan tu hinggalah jam 9 pagi pabila nurse dtg hantar makanan. Boleh plak saya pegi tanya soklan yang lepas tuh kene tempelak dek nurse tuh.

Saya : Eh, nurse hantar breakfast..? saya puasa la nurse.
Nurse : (muka hairan plus marah cket) ibu mengandung takperlu puasa la. nanti makan bfast neh.
Saya : Takpe, saya masih larat nk puasa lagi.
Nurse : Kamu tuh nk bersalin da, tak payah puasa. nanti lepas bersalin abis pantang kamu ganti la puasa tuh.
Saya : erkk, kene makan juga la neh?
Nurse : Ye la, kang kamu takde tenaga kang, mcm mn nk teran? Ke kamu nk operate?
Saya : Okiez2, saya makan.

Mode saya #sentap, jenuh aku nk ganti pose tahun neh. tapikan yuny, kte kan menyusukan baby..? boleh pose ke..? apa kate kte swuh Tuan Salman sama Incik Hazrin tolong gantikan pose kte yang banyak2 tuh.

Mari ganti puasa dan jgn lupe fahamkan dlu maksud qadha puasa k..?

2 comments:

  1. wawawa... banyakkk wooo kena gantii!!!! *pengsan*!

    kakak, yuni tak baca lagi, tapi ni boleh jadikan panduan penyusuan ketika berpuasa https://www.facebook.com/groups/KIM.susuibu/

    https://www.facebook.com/groups/KIM.susuibu/doc/222238577803544/

    nak kena baca dan paham baru leh ganti puasa dengan tenang~ hhahaha... yg penting, minum air banyak2 masa buka puasa dan sebelum tido dan jugak waktu sahurrr...

    ReplyDelete
  2. tao xpe, banyak gle. 29 hari tuh. harap2 dapat la bayar dalam tahun neh juga. tp skang neh cepat lapar, asal pukul 6pagi (ambil maklum, suboh kt cni jam 4.40pagi) je perut da bercerok2 berdendang lagu dangdut. cane tuh nk pose..? huhu..=)

    ReplyDelete